فرهاد مجیدی سنت استقلال را شکست

بینا- استقلال برای اولین‌بار در رقابت‌های امسال و پس از 23 هفته توانست با گلزنی کاپیتان خود با بیش از 2 گل مقابل حریفش به برتری برسد!
به گزارش فارس، هفته بیست و چهارم رقابت‌های لیگ برتر چهارشنبه با برگزاری دیدار تیم‌های پرسپولیس و فولاد خوزستان به پایان رسید.
در زیر نگاهی می‌اندازیم به نتایج و اتفاقات رقم خورده در هفته بیست و چهارم این رقابت‌ها:

فجرسپاسی صفر - سپاهان صفر

مس کرمان صفر - آلومینیوم هرمزگان صفر

اخراج: میثم مجیدی (55) از آلومینیوم

ذوب آهن صفر - نفت تهران یک

گل: مهدی خیری (92)

صبای قم صفر - تراکتورسازی تبریز صفر

نفت آبادان صفر - گهر دورود صفر

اخراج: مجید خمیس (22) از گهر دورود

راه‌آهن صفر - سایپا صفر

ملوان 3 - داماش گیلان یک

گل‌ها: جلال رافخایی (9) و (93) پنالتی، محمد نزهتی (76) برای ملوان و سعید حلافی (96) برای داماش

اخراج: حسن رودباریان (90) از داماش

استقلال 3 - پیکان صفر

گل‌ها: کاماچو آرزه (20)، فرزاد حاتمی (61) و فرهاد مجیدی (79)

پرسپولیس صفر - فولاد صفر

*ترین‌های هفته بیست و چهارم لیگ برتر:

در هفته بیست و چهارم رقابت‌های لیگ برتر یک رکورد به ثبت رسید؛ ثبت 8 گل در 9 بازی، تا به این ترتیب با میانگین 0،88 شاهد کم گل‌ترین هفته لیگ برتر در فصل جاری باشیم.

در این هفته با 4 گلی که در دربی شمال و در مرداب انزلی روئید، پرگل‌ترین بازی هفته بین ملوان و داماش رقم خورد و 6 بازی هم با تساوی بدون گل به پایان رسید تا این تعداد بازی به اتفاق کم‌گل‌ترین بازی‌های هفته لقب بگیرند.

البته در کنار ملوان، استقلال هم در خانه 3 بر صفر پیکان را شکست داد تا این دو تیم شمالی و تهرانی، بهترین خط حمله هفته را به طور مشترک به خود اختصاص دهند.

ملوان؛ بهترین تیم هفته بیست و چهارم

در هفته بیست و چهارم تنها 3 تیم پیروز شدند! استقلال در خانه پیکان را شکست داد و نفت تهران هم در اصفهان از سد ذوب‌آهن گذشت تا این دو تیم از خوب‌های هفته لقب بگیرند. با این حال عنوان بهترین تیم هفته با تقدیر از استقلال و نفت تهران به ملوان انزلی تعلق می‌گیرد که پس از هفته‌ها ناکامی دربی شمال را با یک پیروزی شیرین پشت سر گذاشت.

عنوان بدترین تیم هفته هم به صورت مشترک به تیم‌های داماش و پیکان اختصاص پیدا خواهد کرد.

رافخایی؛ بهترین بازیکن هفته

در هفته‌ای که گذشت مهدی خیری توانست با گل 3 امتیازی خود به روند رو به رشد هفته‌های اخیر نفت تهران کمک به سزایی کند، فرهاد مجیدی هم بازگشت خود را با یک گل جشن گرفت، اما سید جلال رافخایی، مهاجم ملوان که در دربی حساس گیلان دو گل به ثمر رساند و نقش به سزایی را در پیروزی ملوان مقابل داماش ایفا کرد به عنوان بهترین بازیکن هفته معرفی می‌شود.

حنیف عمران‌زاده، عبدالله کرمی و سیدجلال حسینی نیز در ترکیب تیم‌های خود در فاز دفاعی عملکرد خوبی داشتند تا به این ترتیب این 3 بازیکن هم در جمع بهترین‌های هفته قرار بگیرند.

*جنجالی‌های هفته

در هفته‌ای که سپری شد 25 کارت زرد از جیب داوران خارج شد تا میانگین 2،77 برای هر بازی به ثبت برسد.

در این هفته و در 3 دیدار هم شاهد کارت قرمز بودیم. به این ترتیب دیدار تیم‌های مس کرمان و آلومینیوم با 5 اخطاری و یک اخراجی به عنوان جنجالی‌ترین بازی هفته معرفی می‌شود.

* 30000 نفر برای تمام بازی‌های هفته بیست و چهارم!

در هفته بیست و چهارم حدود 30 هزار نفر از بازی‌ها دیدن کردند تا با میانگین 3333 نفر برای هر بازی، علاوه بر ثبت یک هفته کم گل، یک هفته کم‌تماشاگر را هم شاهد باشیم.

*اتفاقات هفته:

*رد و بدل شدن 8 گل در 9 بازی هفته بیست و چهارم لیگ برتر نه تنها مهم‌ترین اتفاق هفته بلکه مهم‌ترین اتفاق سال بود تا چنین اتفاقی هشداری باشد برای فوتبال ایران در آستانه حساس‌ترین رقابت‌های ملی.

کم گل شدن و بی‌کیفیت شدن دیدارها که به تبع آن کم تماشاگرتر شدن مسابقات را به دنبال داشته است به خوبی بر کنایه‌های کارلوس کی‌روش صحه می‌گذارد که در وصف یکی از بازی‌های لیگ (دربی 76) گفته بود: «شما در هنگام برگزاری بازی های لیگ می‌توانید به کافه بروید و چای و قهوه بخورید و حتی به سینما بروید، در حالیکه در بازی اتفاق خاصی نیفتاده و این برای تماشاگر فوتبال کسل کننده است و جذابیت خاصی ندارد»؛ کافه‌‌ای که بعداً توسط سرمربیان چند تیم لیگ برتری به قهوه‌خانه مبدل شد تا مشخص شود تماشاگران فوتبالی این روزها رفتن به کافه‌ها (قهوه‌خانه‌ها) را به تماشای مسابقات فوتبال ترجیح می‌دهند، البته شاید هم اولویت‌شان تماشای بازی‌های گم گل و بی‌کیفیت لیگ برتر در قهوه‌خانه باشد تا رفتن به ورزشگاه با مصائب فراوان!

*استقلال برای اولین‌بار در رقابت‌های امسال و پس از 23 هفته توانست با گلزنی فرهاد مجیدی، کاپیتان خود با بیش از 2 گل مقابل یکی از حریفان لیگ برتری‌اش به پیروزی برسد تا سنت این تیم توسط محبوب سکوهای آبی شکسته شده باشد.

*فرهاد مجیدی پس از 23 هفته دوباره برای استقلال گلزنی کرد تا هواداران این تیم لذت بیشتری را از برد تیم خود برده باشند.

*با تساوی بدون گل در دیدار پرسپولیس و فولاد هر دو تیم به خواسته خود رسیدند! بر همین اساس رکورد شکست ناپذیری فولاد در این مسابقه به عدد 16 رسید و رکورد گل نخوردن پرسپولیس در دیدارهای اخیر لیگ امسال به 456 دقیقه تا نیلسون و خط دفاعی پرسپولیس از این حیث بهترین رکورد در لیگ دوازدهم را به خود اختصاص داده باشند. البته پرسپولیس پس از 5 پیروزی پیاپی در دیدارهای برگشت ادوار لیگ برتر مقابل فولاد، نتوانست این رکورد را به عدد 6 برساند.

*فرزاد حاتمی، مهاجم استقلال دوباره در ترکیب تیم جدیدش گلزنی کرد تا با دعوت به تیم ملی، مزد بازی‌های خوبش را گرفته باشد. غلامرضا رضایی هم با درخشش در ترکیب پرسپولیس، دوباره به تیم ملی دعوت شد.

*جدول گلزنان

15 گل: سیدجلال رافخایی (ملوان)

10گل: سیدمهدی سیدصالحی (تراکتورسازی)، یعقوب کریمی (نفت تهران)

8 گل: آرش برهانی (استقلال)، لوسیانو پریرا (فولاد)، جواهیر سوکای و محمدرضا خلعتبری (سپاهان) و فلاویو لوپز(تراکتورسازی)



Instagram

نظرات شما عزیزان:

یوسف
ساعت14:46---13 بهمن 1391
با سلام وبلاگ شما بسیار عالی میباشد به همین جهت وبلاگ بنده آماده تبادل لینک با وبلاگ شما می باشد.شما اول بنده را با نام(رستاق)و با آدرس(www.rostagh.rozblog.com)لینک کنید,
وبنده را در سایت از طریق نظرات آگاه کنید تا شما را لینک کنم.(با تشکر)



نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: اخبار ، ،

تاريخ : ا نويسنده : سینا ا
.: Weblog Themes By violetSkin :.